Mozart, Beethoven, Chopin, Bach..

Publicerad 2012-09-14 13:02:00 i Allmänt,

.. är några av de mest kända kompositörerna som jag håller varmt om i hjärtat. När jag var yngre så skrattade folk åt mig för att jag lyssnade på klassik musik och opera. Det gör de än idag..sorgligt nog! Hur kan man skratta åt något så vackert? Riktiga mästerverk med otroligt många känslor infångade i små stycken som man känner av direkt så fort man hör musiken spela.. Jag lyssnar ändå på all slags musik.. verkligen allt!!
 
Jag har några av mina favoriter i musikspelaren till höger ------->
Men jag kan ändå bjuda på två till här i mitt inlägg :)
Här har vi Bach..
 
 
..och här har ni en underbar låt från den italienske pianisten Ludovico Einaudi 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Adine

Publicerad 2012-09-14 17:15:55

Jag tycker det är härligt med folk som lyssnar på klassisk musik! På så sätt dör ju inte musiken ut, och klassisk musik är ju ganska evig. Den har ju hängt med så länge menar jag :) Till skillnad från modern musik, som blir "ute" bara året efter^^

Svar: Håller helt med!! :D
mittlivsomrebell.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela